Måndag och blandad kompott….

20140218-095232.jpg
Igår var det dags för Itrim möte igen. Vi fick glädjande nyheter att vår kära coach och gruppledare Therese kommer att stanna på Itrim efter en del ”omorganisation”. Det är jag och gruppen mycket glada för. Det var härligt att se henne så glad och det smittade av sig. Så det blir bra det här. Nu ska jag börja ta tag i mig själv på allvar och se till att jag når den där målvikten någon gång. Jag vill ha känslan av att ha lyckats. Klart jag ska lyckas. Det gäller bara att fokusera.

Igår var det ett ”motions” möte och alla skulle komma ombytta och vi talade för lite om löpning/powerwalk och vikten av att röra på sig. Detta är ju inget nytt för mig men jag tycker ändå att det är roligt. Så vi begav oss till stadsparken där vi fick börja med att springa med höga knän. Sedan var det en vända i Stadsparken som gällde. Helst med lite intervaller där vi tog lyktstolparna till hjälp. Det var valfritt om man ville springa eller powerwalka. Jag och R sprang. Vi konstaterade där och då att vi borde ta lite gemensamma vändor i framtiden då vi båda är igång med löpträningen igen. Så det ska vi göra. Kul med en löparkompis.

Sedan var det då dags för den där vågen. Jag höll nästan på att strunta i att hoppa upp på den. Jag ville inte se den där siffran som jag trodde skulle komma upp. Men till slut tog jag mitt förnuft till fånga och skuttade upp. Och till min förvåning så var vikten några hekto lägre än för en månad sedan. Muskelmassan var högre. Så det gick ju bra. Till saken hör att jag i söndags fotograferade mig själv i träningsBH och tights just för att kolla formen. Den såg ganska OK ut då tyckte jag. Men jag kände mig ändå plöffsig. Jag har stramat åt kosten sedan 1.5 vecka tillbaka men jag har samtidigt ätit mer än vad jag ska göra när tanken är att jag ska gå ner i vikt. Men jag har nog ändå gjort något rätt trots allt. Så nu är det fokus som gäller. Fokus denna vecka ut och sedan åker jag ju på semester där det blir 8 dagars All Inclusive. Det kan ju blir spännande för en matmissbrukar som mig. Jag har bestämt mig för att njuta och inte ha dåligt samvete men samtidigt försöka att göra smarta och bra val. Jag ska även se till att träna en del så att jag inte bara ligger i solstolen och jäser maten.

Efter mötet så gick jag, R och L hem till mig och fikade. Jag hade köpt gott bröd från ST Jakobs Stenugnsbageri (igen). Det var ett trevlig sätt att landa på. Att snacka lite. T du får hänga på när du är tillbaka från semestern J Jag bor ganska nära Itrim nu så det tog inte lång tid att gå hem till mig. Det blev gott kvällsfika med go bröd och en massa frukt. Kanske inte den bästa Itrim maten men hey gott var det och det kunde ha varit mycket värre. Skönt att bara sitta och snacka en stund. Nespressomaskinen gick varm (koffeinfritt för mig). Sedan följde jag och Tosca med R en bit på vägen hem. Så måndagen gick som i ett kick. Men med många bra inslag.

Tidigare på dagen hade jag varit ute på lunchen och köpt mig en helt oförsvarbart dyr väska. En väska som jag ska ha som träningsväska, strandväska, handbagageväska, weekendväska (kanske lite lite liten för detta om man inte packar jättelätt men jag ville komma på många saker för att få köpa väskan). Det är en väska som jag har suktat efter i 1.5 år. En väska som jag tycker är ursnygg. En väska som jag tycker är för dyr egentligen. Men efter att en viss Fru lagt ut ett blogginlägg om denna väska så var jag helt fast i tanken på att men JO jag är faktiskt värd den och jag har råd att köpa den (tog ut lite i förskott att vi snart får utbetalt lönehöjning retroaktivt). Och så glad jag är att jag köpte den. Den är verkligen perfekt som träningsväska. Jag släpar ju på min träningsväska ganska mycket till jobbet och sedan till träningen. Och då är det kul att ha något jag tycker är fint och snyggt. Och som är praktiskt och oöm. Den har mycket bra fack i sig som går att låsa och ett fint iPhone fack också. Så JA jag är kär i min nya väska om man får vara det i en materiell sak. Den kommer att hänga med i många år. Så idag är min fina väska packad med träningskläder inför dubbelpass ikväll samt dagens skörd med frukt som skulle med till jobbet. En väska som är ny men som inte ser ny ut. Precis i min smak. Och som kommer att bli ännu snyggare med åren då den ska se lite ruffig ut. Me like a lot J

Nä nu ska jag kicka igång arbetsdagen. Tidigt på jobbet. Skriver ofta mina inlägg på tåget men lägger först ut dem när jag har bättre uppkoppling då det ofta är lite kass uppkoppling mellan Lund – Malmö. Speciellt ”underground”.

20140218-095307.jpg

20140218-095319.jpg

20140218-095336.jpg

20140218-095356.jpg

2 tankar om “Måndag och blandad kompott….

  1. Tack för allt i måndags, en helt underbar avslutning på måndagen.
    Ser kanon bra ut på bilderna, måste också hitta tillbaka då vågen ökar sakta men säkert nu 😦
    En löprunda i helgen?
    Kram R

Lämna en kommentar