Step it up

20140713-082107-30067120.jpg

Från och med nu och två veckor framåt har jag inte några större saker inbokade. Och det gör att jag ska försöka ta tag i mig själv och se till att få rätt på kosten samt ta träningen till en ny nivå.

Om två veckor åker jag, min syrra och mamma till Barcelona några dagar. Vi utgår från Stockholm så jag åker upp dit först.

Men för att hitta något slags fokus så behöver jag ha en liten plan. Så min plan är följande.

Minst 30 min extra powerwalk eller löpning varje dag. Helst på morgonen.

Planera kosten och fylla i Lifesum appen. Mest för att få koll. Har inte bestämt mig för vilken kcal nivå jag ska ligga på.

Någon slags träning varje dag. Ska hålla igång.

En eller två dagar per vecka då jag ”fastar” med VLCD eller LCD produkter (behöver ändå äta upp det jag har hemma). Det ska vara utspridda dagar då jag ej vill sänka min förbränning.

Så det är min lilla plan två veckor framåt. Med början nu.

Slängde in två färska foton på dagsformen. Från igår. Det är så kul att jag faktiskt själv ser min förvandling nu. Men samtidigt vill jag ta det ett snäpp till. Och jag vet att det som fungerar bäst för mig så är det att just göra små punktinsatser. Att få bort lite ”isolering” från musklerna.

Japp så får det bli. Fokus och lite extra jävlar anamma.

5 tankar om “Step it up

Lämna en kommentar