Så mycket vänskap

20140520-212803-77283369.jpg

Alltså jag är helt överväldigad över den värme och vänskap som jag haft förmånen att uppleva den senaste veckan. Helt otroligt. Först en helg med en av mina bästa vänner Annika i Ystad. En riktig tjejhelg med boende på Ystad Saltsjöbad och sedan en grym Weeping Willows konsert. Vi hade det så himla roligt och mysigt. Det var mycket fniss, gapskratt och djupa samtal. Vi hann även med kvälls/natt SPA där vi plaskade runt i bassäng, bubbelpool samt utomhus pool. Hur grymt som helt. Det blev en hel del Cava och massor med god mat.

Sedan förra onsdagen så var det dags för KENT konsert. Och då så kom min kompis Suz hem till mig och lagade god vegansk mat till oss och två kompisar till. Vilken lyx att få hem en egen ”kock” som lagar mat i ens kök. Sedan väntade en grym konsert med KENT på Mejeriet i Lund. Satan i gatan vad härligt det var. Två av mina vänner var riktiga fan och det var så härligt att se deras lycka över att få se sitt favoritband. En härlig onsdagskväll med god mat, kompisar och bra musik. En härlig dag mitt i veckan.

Sedan var det då dags för LundaKarnval. Jag och min vän Annika kör all-in på den. Vi tog ledigt på fredagen och var med på invigningen. Så festandet började vid sådär 12:30 på fredagen (och slutade vid ca 22:00 på söndgen). Solen och värmen kom lagom till Karnevalshelgen. Även min vän Rebeca slöt upp. Vi var ett gäng som satt och åt lunch och hade kul ihop (å drack öl). Jag, Annika och Rebeca fortsatte sedan ut å stan och satte oss på restaurang och hade det bra. Vi åt och drack och tjattrade loss rejält. Det blev även konsert med Bo Kaspers Orkester. Vi såg inte hela men lyssnade lite innan det började dra i uteserveringsnerven igen. Så vi gick och satte oss på ett annat hak för att sitta där i några timmar och ha det bra. Det kom förbi lite olika personer medans vi satt där vilket var grymt kul.

På lördag förmiddag bjöds jag och min man på vår traditionsenliga LundaKarnevals brunch mellan 10-12. Det blev så himla lyckat. Jag bjöd även in ett stort gäng av mina träningsvänner i år och det flesta kunde komma. Så himla kul att träffa alla i vardagskläder. Oftast ser vi ju varandra i träningskläder. Ja en mycket lyckt brunch blev det. Att få blanda nya och gamla vänner gillar jag. Att min man fick träffa mina träningsvänner gillar jag jättemycket. Att han får ett ansikte på dem som jag ändå träffar flera gånger i veckan och spenderar så mycket tid med.

Sedan var det dags för karnevalståget. Vi packade ihop i köket och tog oss ut på stan i små grupper. Jag, min vän Annika och en av mina träningsvänner bestämde oss för att ta plats vid Mårtenstorget. Alla har vi våra favoritplatser. Där satt vi och drack våra öl vi hade med oss. Solen gassade och vi hade det förträffligt bra. KarnevalsTåget kom så småningom och det var som alltid kul att titta på det. När tåget var över gick vi hem till mig igen och slappade lite en stund. Sedan gick och kom det folk under eftermiddagen/kvällen vilket var jättekul.

Senare på kvällen hade jag och Annika biljetter till en konsert på Mejeriet. Men vi satt mest ute på innergården och myste och drack öl i natten. Vi hörde musiken ut så vi kände att jag lika gärna kunde sitta där. Det var verkligen en härlig sommarnatt.

Sedan på söndagen så var vädret inte det bästa. Det regnade en del och jag var rejält sliten. Hey hur många öl kan man dricka på två dagar. Så jag tog det lugnt. Sov lite på dagen och låg och lyssnade på regnet som smattrade på rutorna. Sedan stack jag iväg och körde ett Piloxingpass. Oj oj oj så tungt det var. Det märktes att jag inte levt som jag borde de två senaste dagarna. Men vad gör det när må-bra kontot har fyllts på med massor av bra energi. Sedan var det snabbt hem igen för att duscha innan jag mötte upp Annika för en bit mat (och lite mer öl). Det blev Stortorgets Hamburgare. Mums! Rebeca tittade förbi vilket var kul. Sedan stegade vi iväg till Stora Scenen där Timbuktu & Damn! skulle spela. Ja jäklar vilken konsert det blev. Vi fick kanonbra platser. Jag studsade och diggade i de 90 min som de spelade. Kärlek!

Sedan var LundaKarnevalen 2014 över. Nu är det fyra år till nästa gång. Men den som väntar på något gott…..

20140520-212916-77356576.jpg

20140520-212917-77357198.jpg

Lämna en kommentar